Недеља програмирања је догађај који промовише изражавање креативности кроз програмирање. У 2016. години широм европског континента било је организовано 23 000 догађаја са 97 000 учесника из 46 земаља. Од самог укључивања у Републици Србији постоји велико интересовање за овај догађај.
Наставници информатике и рачунарства Сања Глишовић Костић и Милош Марковић креирали су 4 догађаја везаних за креативно програмирање и тиме увели две основне школе и једну средњу школу из нашег града у ову активност. Због велике заинтересованости, ове године недеља програмирања почиње 8. октобра и траје до 21.октобра.
Мапу догађаја за све активности широм Европе и света, као и за наш град можете погледати на линку codeweek.eu. Више информација о организацији као и о регистрацији догађаја могу се наћи на линку events.codeweek.eu.
У ОШ „Краљ Александар I“ креиран је догађај који траје три дана од 9.10.2018 до 11.9.2018. године.
Првог дана ученици су могли да се упознају са QR кодовима и кроз занимљив начин уз помоћ CodyMazeBot учити. У реализацији недеље програмирања највише су учестовали ученици петог разреда.
Другог дана ученици су имали прилике да у програму Scratch кроз блоковско програмирање креирају анимације и игрице. Програм Scratch је програмски језик који је намењен млађим узрастима који омогућава једноставно стварање интерактивних прича, игара и анимација. Основна његова предност је лак и интуитиван кориснички интерфејс који чини да се програмирање сведе на превлачење и уклапање блокова. Scratch помаже младим људима да науче креативно и логичко мишљење, да систематично расуђују као и стварање суштинских вештина потребних за живот у 21. веку. Способност прављења рачунарских програма је важан део писмености.
Трећег дана увели смо још две области како би малишанима приближили које све врсте програмирања постоје. Поред анимација, игрица и програма, последњег дана имали су прилику да се упознају са роботоком и управљањем робота путем уграђених сензора као и путем рачунара. Поред те врсте програмирања били су упознати и са веб дизајнирањем и са основама HTML језика.